قدس آنلاین - یزد : دادستان عمومی و انقلاب یزد با تأکید بر وظیفه سنگین وخطیر شهرداران گفت : شهرداری ها با طراحی و زیبا سازی شهرها آرامش ، نشاط و شادابی را به مردم ارزانی میدارند.

شهرداری ها آرامش و نشاط را به مردم هدیه می دهند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،جمال قضاوتی درنشست شهرداران استان یزد اظهارداشت  : ترویج جو آرامش و نشاط در شهر تأثیر مستقیم در پیشگیری از وقوع جرم و حاکمیت قانون مداری و قانون محوری در جامعه دارد.

وی به وجود پاره ای ازمشکلات برای شهرداران اشاره کرد و تصریح کرد : تبعیت از قانون و انجام امور بر اساس نص صریح مقرارت بهترین و محکم ترین حامی شهرداران است و اگر وظایف و خدمات بر اساس قوانین انجام بگیرد هرگز مشکلی برای کسی بروز نخواهد کرد.

این مقام قضایی به حساسیت بعضی از اتفاقات و حوادث شهری اشاره کرد وگفت  : برخی از حوادث می تواند تبعات عظیم اجتماعی را به دنبال داشته باشد که مدیریت این گونه مسائل بسیار مشکل و پیچیده است .

وی خاطرنشان ساخت  : شهرداران به عنوان اصلی ترین متولی مسائل شهری از ابتدا باید نسبت به امور مجموعه تحت امر خود و مسائلی که در حال انجام و پیگیری است حساس بوده و با دقت ، نظارت و مدیریت کنند.

دادستان یزد بر اعمال مدیریت قضایی در پرونده های مطروحه شهرداری در دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت : مسائل مرتبط با شهرداری ها در شعب تحقیق ، محاکم بدوی و تجدید نظر به صورت ویژه و در شعب خاص تعیین شده مورد رسیدگی قرار می گیرد تا اشراف به مسائل ، منجر به اخذ بهترین تصمیم در این رابطه شود.

وی حضور در صحنه ، هماهنگی ، تعامل و همفکری را بهترین شیوه برای برخورد با مسائل خاص و دارای تبعات اجتماعی دانست و تصریح کرد : در موارد اتفاق افتاده اخیر حضور سریع و به موقع مسئولان و وجود تعامل و هماهنگی خوب در استان سبب مدیریت خوب و در خور تحسین شد.

قضاوتی انجام امور و اتخاذ تدابیر ویژه به جهت ایجاد و ارتقاء نظم و امنیت در شهر تأکید کرد و گفت : نصب دوربین های نظارتی در چهار راه ها و تشدید نظارت بر مجتمع های شلوغ و پارکینگ ها از بروز هرگونه حوادث تلخ پیشگیری خواهد کرد .

وی به گلایه برخی مسئولین شهری از نظارت و سختگیری مقامات قضایی در برخی مسائل اشاره کرد و اظهار داشت : هرگونه سخت گیری به سبب پیشگیری از اتفاقات و حوادث احتمالی است و اگر این نظارت ها نباشد چه بسا وقوع برخی حوادث در آینده گریبانگیر خود آنان شود .

دادستان یزد تصریح کرد : موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.